Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

vrijdag 23 oktober 2020

Sint en Piet

Laatst kreeg ik van een kennis de vraag of ik voor haar een Sinterklaas en Pietjes zou kunnen maken.
Ik heb toen diverse patronen van gehaakte Sint en Pietjes gezocht en zij heeft een heel leuk setje uitgezocht!




Het patroon van deze Sint en Pietjes is van Jookzcreaties en je kunt het HIER vinden.
Het is wel een kooppatroon.

Ik vind ze zelf superleuk en mijn kennis gelukkig ook!
Ze heeft de foto's op haar Facebook gezet en hierdoor kreeg ik nog 2 keer de vraag om dit leuke setje te maken.

Dat zijn deze geworden:



Ze zijn niet alleen leuk om te zien, maar ook leuk om te maken.

Zo gemaakt, dacht ik ......
Ik heb eens bijgehouden hoe lang ik over zo'n setje doe.
Een Pietje haken duurt 3 uur en een Sint haken duurt zelfs 3 1/2 uur.
Een heel setje haken duurt 10 uur!
Maar ik heb ze met veel plezier gemaakt!

Mijn kinderen zijn al groot en geloven niet meer in de Goedheiligman.
Maar ik denk dat ik voor bij ons thuis óók zo'n setje ga maken.
Is toch gezellig wanneer je huis versierd is rond Sinterklaas.

Ik heb laatst weer enkele lichtbollen meegenomen en geïnspireerd door deze leuke Pietjes heb ik een Pietje op lichtbol gemaakt!


Voor het hoofdje heb ik bovengenoemd patroon van Jookzcreaties gebruikt.
Ik heb alleen een andere kraag gebruikt, omdat ik deze mooier vind passen bij het Pietje op de lichtbol.
Het patroon van de kraag kun je HIER vinden.
De rest is eigen inbreng.




Liefs van Renate



 

3 opmerkingen: