Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

donderdag 11 juni 2020

Oudroze kussens

Voor op mijn loungebank buiten onder de overkapping had ik graag nog wat kussens gehad.
Vorig jaar had ik hier al garen voor meegenomen: Julia-garen van de Zeeman in prachtige oudroze kleur.
Ik had garen meegenomen voor 2 kussens en natuurlijk ook 2 binnenkussens.

Ik wilde geen druk patroon voor mijn kussens, maar iets gewoons … iets eenvoudigs.




Het eerste kussen heb ik in de stersteek gehaakt.
Een patroon en tutorial van de stersteek kun je o.a. HIER vinden.

De achterkant van dit kussen heb ik ook gehaakt.
Alleen maar vasten.


En zo'n eenvoudig kussen vraagt om een eenvoudig randje.
Het randje is 1 toer vasten.


Het kussen is gehaakt met Julia-garen en haaknaald 6.

Het tweede kussen wilde ik anders maken.


Dit zijn 9 vierkantjes gehaakt naar DIT patroon.
Ik heb geen popcornsteek gebruikt, maar op die plaats heb ik een stokje gehaakt.
Dat vind ik beter bij dit kussen passen.


Voor het randje heb ik DIT patroon gebruikt.


Dit kussen heb ik gehaakt met haaknaald 4.

Voor dit kussen heb ik alleen een voorkant gehaakt.
Mijn moeder had nog mooi bijpassend stof liggen en heeft hiervan een kussenhoes genaaid.
Zo hoefde ik de voorkant maar met de hand hieraan vast te naaien.


Wanneer je de foto's goed bekijkt, is het net of de kleuren verschillend zijn.
Maar dat is niet zo.
Het was heel moeilijk om een foto te maken met de "goede" kleur.


Liefs van Renate





3 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige kussens.
    Vooral de eenvoud van de eerste vind ik prachtig!
    Nu lekker genieten van je mooie kussens onder de overkapping.
    Fijne dag! Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen