Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

zondag 5 april 2020

MeToYou beren

Mijn neefje is laatst vader geworden van een dochter.
Als kraamcadeau wilde ik graag iets leuks haken. Maar dan komt de grote vraag: Wat zal ik haken? Vooral omdat zijn moeder (mijn nicht) al heel veel mooie spulletjes en knuffeltjes voor haar kleinkind had gehaakt.
Toen we het geboortekaartje kregen wist ik meteen wat ik wilde haken! Op het kaartje stond een MeToYou beer afgebeeld.
Ik wist dat My Krissie Dolls een mooie patroon heeft van deze beer en heb het meteen besteld. En niet alleen de beer maar ook de mini versie van deze beer.


Ik heb de (koop)patronen van Mijn Kleine Pandabeer en Mini Mijn Kleine Pandabeer besteld.
Daarnaast kun je gratis aanpassingen downloaden op de site van My Krissie Dolls om van deze beren MeToYou beren te maken.

Ik heb de beren gehaakt met Scheepjes Softfun en haaknaald 3,5.

Zoals jullie kunnen zien heb ik ook een bijtring gemaakt van deze beer.
Hiervoor heb ik het patroon van het hoofd en de oren en snuit aangepast (kleiner gemaakt).
En ik heb armen en een lapje voor om de bijtring gemaakt.


Omdat ik nog van dit garen over had, besloot ik om ook nog een bijpassend knuffeldoekje te maken.
Dit heb ik gemaakt met het aangepaste hoofdje en armen die ik ook voor de bijtring heb gebruikt.


Zo heb ik een leuk setje voor mijn achternichtje!

Alleen kunnen we nu niet op kraamvisite gaan met de Coronacrisis ……..
Ik heb de cadeautjes aan de Oma gegeven en zij heeft er voor gezorgd dat ze bij de kleine meid en haar ouders zijn gearriveerd!!
Dan gaan we na dit gedoe nog wel eens een keertje op visite.
Gelukkig had ik van tevoren al met de kleine meid kunnen knuffelen.

Maar ja …...
Mensen die mij kennen weten dat het niet bij 1 setje zal blijven …..
Ik heb nog 2 MeToYou beren en een bijtring gemaakt.
Deze keer met ByClaire garen en haaknaald 3.


En ik heb ook een beer gehaakt met het Velvet Yarn van bij de Kruidvat.
Dit garen is superzacht.
Helaas was het maar tijdelijk te koop (op=op).






Liefs van Renate








4 opmerkingen: