Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

zaterdag 30 april 2022

Gehaakte hippe spreitjes

Een poosje geleden vroeg een vriendin of ik 20 zwarte spreitjes voor in haar Lunchroom kon haken.
Ik heb haar een voorbeeld van een spreitje/doily/mandala laten zien dat ik al vaker heb gehaakt. Zelf vind ik deze mandala heel mooi en ontzettend leuk om te  haken.
Deze vond ze (gelukkig) heel mooi!

Het spreitje moest iets groter worden dan het patroon is. 
Ik heb zelf mijn fantasie aan het werk gezet en nog enkele toeren erbij gehaakt.



Per spreitje heb ik 1 bolletje Phildar Coton 3 noir gebruikt.

Het patroon van dit mooie spreitje kun je HIER vinden.

Ik ben gestopt na de voorlaatste toer. Deze voorlaatste toer ben ik geƫindigd met 2 lossen + 1 stokje, zodat ik in het midden van het boogje uitkom.
De laatste toer van het patroon heb ik hier dus niet gehaakt.

- Haak in het boogje: 1 stokje + 4 lossen

- Haak in elk stokje van de vorige toer: 1 vaste
  Haak in het boogje: 1 losse + 3 samengehaakte stokjes + 3 lossen + 3 samengehaakte stokjes + 1 losse

- Haak in de vaste van de vorige toer: 1 halve vaste
  Haak in de losse van de vorige toer: 1 vaste
  Haak in de 3 lossen van de vorige toer: 3 vasten
  Haak in de losse van de vorige toer: 1 vaste
- Hecht af



Ik ben natuurlijk bevooroordeeld .....
Maar de spreitjes staan zo mooi in de Lunchroom!!

Na het haken van deze spreitjes heb ik weer heel veel regenboogdraakjes Floris gehaakt voor Happy Chi Coaching
(zie DIT blogbericht ).
Het gaat supergoed met Happy Chi Coaching!
Sandra mag steeds meer ouders helpen!
Dit betekent ook dat er steeds meer regenboogdraakjes gehaakt moeten worden.
En dit kan (en wil) ik niet meer alleen ......
Ondertussen hebben we diverse lieve dames bereid gevonden om hierbij te helpen!!
En hier ben ik heel dankbaar voor!!!

Na het haken van de laatste grote bestelling regenboogdraakjes die ik alleen moet haken, 
heb ik nu meer tijd en rust om weer andere dingen te haken.

Ik vind de spreitjes in de Lunchroom zo prachtig dat ik er zelf ook eentje wil hebben voor het tafeltje in onze woonkamer. Maar dan iets groter.
Ik heb weer enkele vorige toeren van het patroon gebruikt en een leuk randje gevonden en op deze manier mijn spreitje groter gemaakt:



Voor dit spreitje heb ik 2 bolletjes Phildar Coton 3 noir gebruikt.

Net als bij het andere spreitje heb ik DIT patroon gebruikt.

Ik ben gestopt na de voorlaatste toer. Deze voorlaatste toer ben ik geƫindigd met 2 lossen + 1 stokje, zodat ik in het midden van het boogje uitkom.
De laatste toer van het patroon heb ik hier dus niet gehaakt.

- Haak in het boogje: 1 stokje + 4 lossen

- Haak in elk boogje 4 stokjes en op het stokje van de vorige toer 1 stokje

- Haak *1 stokje + 1 losse, 1 steek overslaan*, herhaal van * tot *

- Haak 2 halve stokjes op de losse van de vorige toer

- Haak *3 stokjes in 1 steek, 2 steken overslaan*, herhaal van * tot *

- Haak tussen elke 3 stokjes van de vorige toer 1 stokje + 3 lossen

- Haak in elke lus 3 stokjes en in elk stokje van de vorige toer 1 halve vaste

- Haak in elke halve vaste van de vorige toer 1 stokje + 4 lossen
  In het eerste stokje (de beginlossen) haak je 2 lossen en 1 stokje

- Haak in het boogje: 1 stokje + 4 lossen

- Haak in elk boogje 4 stokjes en op het stokje van de vorige toer 1 stokje

- Haak *1 stokje + 1 losse, 1 steek overslaan*, herhaal van * tot *
  Op 4 plekken moet je een beetje sjoemelen, zodat je uitkomt met het randje:
  1 stokje + 1 losse, 2 steken overslaan

Voor het randje heb ik DIT patroon gebruikt.




Liefs van Renate







2 opmerkingen:

  1. Dat snap ik, dat je hier trots op bent. Ze zijn enig geworden.

    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het waardevolle advies en de tips die je hebt gegeven

    BeantwoordenVerwijderen