Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

woensdag 11 september 2019

Regenboogdraakje Floris

Ik zie net dat het al bijna 3 maanden geleden is dat ik een blog heb geschreven …..
Dit betekent niet dat ik 3 maanden niet heb gehaakt hoor!! Want ik heb de laatste 3 maanden juist héél veel gehaakt!! Maar dit was allemaal voor 1 project en nu wil ik jullie laten zien waar ik mee bezig ben.

Maar ik begin bij het begin …
3 Maanden geleden vroeg Sandra (de vrouw van een neef) of ik iets voor haar wil haken.
Sandra is eigenaresse van "Happy Chi Coaching" en geeft cursussen in Qigong-massage, zodat ouders deze massage zelf aan hun kind kunnen geven.
Qigong-massage is een massage voor kinderen met autisme, adhd, add en down syndroom. Deze Qigong-massage heeft een positieve invloed op de kinderen! De ouders hebben hierdoor meer verbinding met hun kind en begrijpen meer wat er in hun kind omgaat, er komt meer rust bij het kind en het gezin, autistisch gedrag vermindert en sociale en communicatieve vaardigheden worden verbetert!
Voor wie hierin geïnteresseerd is, kijk eens op haar website:  www.happychicoaching.nl

Maar, Sandra vroeg dus of ik iets voor haar wil haken. Ze liet mij een illustratie zien van een regenboogdraakje. Dit is het logo van haar Qigong-massage: Elk kind kan een regenboogdraakje worden.
Ze vroeg of ik voor haar zo'n draak en een kleinere versie kon haken.
Heel leuk allemaal, maar ik had nog nooit een draak gehaakt …. Ik wilde wel een patroon maken, maar ging eerst even zoeken of er al ergens een patroon is dat op deze draak lijkt.
En het geluk was aan mijn kant!! Het patroon van Draakje Julia van My Krissie Dolls lijkt op Draakje Floris van Happy Chi Coaching!! En nog meer geluk, er is ook een patroon beschikbaar van een Mini Draakje Julia!!
Ik heb beide patronen besteld en ben aan de slag gegaan.
Het patroon heb ik als basis gebruikt, ik heb diverse aanpassingen gemaakt zodat dit Regenboogdraakje Floris zou worden:




Het (koop)patroon van Draakje Julia van My Krissie Dolls kun je HIER vinden.




Het (koop)patroon van Mini Draakje Julia van My Krissie Dolls kun je HIER vinden.

Deze patronen zijn uiteraard zonder de aanpassingen die ik heb gedaan.
Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik deze aanpassingen niet ga delen …..
Want door deze aanpassingen is dit het enige echte Regenboogdraakje Floris,
die de kinderen krijgen (of kunnen kopen) die een Qigong-massage cursus hebben gevolgd.
Deze kinderen merken zelf de vooruitgang en worden van een gewoon Draakje nu een Regenboogdraakje.

Sandra is superenthousiast. 
Mede doordat ze deze vooruitgang merkt bij haar eigen zoon en ook bij de andere kinderen die ze helpt.
En geloof me maar, haar enthousiasme werkt aanstekelijk!
Daardoor is het ook zo leuk om deze draakjes te haken voor haar en de kinderen die zij helpt.

Ze geeft ook Baby Qigong cursussen.
En voor de baby's wil ze ook graag producten die aansluiten op Regenboogdraakje Floris.
Of ik samen met haar wilde kijken wat voor producten ik daarvoor kon maken ….

We zijn uitgekomen op een knuffeldoekje, een bijtring (met rammeltje erin) en een rammelaar.
Allemaal gehaakt met het patroon van Kleine Draakje Julia en mijn eigen inbreng, met behulp van mijn zelfgemaakte patronen.
Trouwens, mijn zelfgemaakte patronen zijn gratis en deze staan aan de rechterkant van deze blog onder "Gratis patronen".



De baby's die met hun ouders deze cursus volgen,
mogen zelf een van deze babyproducten uitkiezen.

Ik ben de laatste 3 maanden dus flink bezig geweest!
De teller staat op dit moment op:
7 grote Regenboogdraken Floris
23 kleine Regenboogdraakjes Floris
4 knuffeldoekjes
5 bijtringen
5 rammelaars



Ik had van tevoren gedacht dat dit waarschijnlijk snel zou gaan vervelen …..
Maar ik moet toegeven dat dit helemaal niet het geval is!!
Gelukkig maar!!



Liefs van Renate  




















14 opmerkingen:

  1. Mooi, goed bezig, wat een gezellige foto, al die draakjes en draken samen :)
    Jij weet welke kleuren je in huis moet halen ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelooflijk wat zijn dat er veel! En wat een geweldig mooi doel.
    Heel erg leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat leuk zeg! Geweldig, al die vrolijke draakjes bij elkaar.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt flink door gehaakt. De regenboogdraakjes zien er allemaal zo vrolijk uit met hun gekleurde punten. En die varianten voor de baby zijn gaaf. Daar maak je veel kinderen blij mee.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw Renate; prachtig dat gezelschap draken; daar mag je trots op zijn. Ik vind ook de kleuren erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat een gave drakenfamilie heb je gemaakt! Ze zijn super.
    Groetjes,
    Nicole (https://by-xalu.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat maak je mooie en leuke dingen Renate.
    Prachtig om te zien, denk dat kinderen er dol op zijn.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe creatief jij bent !! Heel mooi gemaakt en met de daarbij horende woorden in deze blog inspireert jij menig mens, Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Der Regenbogendrache klingt so süß und sieht auch sehr süß aus. Gerade hatte ich Zeit für meine Tochter, ein neues Spielzeug zu binden. Sie mochte deinen kleinen Drachen wirklich. Nur habe ich keine hellgrünen Fäden, nur hellgrün. Aber nichts ... Ich bin sehr froh, dass ich eine so hervorragende Beschreibung gefunden habe. Vielen Dank für Ihre Bemühungen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi, ik kwam toevallig op je blog. Erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen