Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

donderdag 27 juni 2019

Zomers topje

Eline en ik waren het erover eens: Ik zou een topje voor haar haken!!
Een topje waarbij een beetje van haar buik zou uitkomen. Eline is 10 jaar en vindt buiktruitjes hip.
En op die leeftijd kan en mag dat ook!
Na even zoeken kwamen we uit bij een mooi patroon en heb ik garen besteld. Wit garen, want Eline had nu diverse topjes gezien op internet en had besloten dat het topje wit moest worden.



Het patroon is gratis en komt van Drops
Je kunt het HIER vinden.

Ik heb 3 bolletjes Phildar Coton 3 gebruikt.

In het patroon is haaknaald 4 gebruikt (en ander garen). Dit topje is dan ook voor volwassenen.
Ik heb haaknaald 3 gebruikt, hetzelfde aantal steken opgezet en het topje past precies voor mijn meisje (ongeveer maat 152/158).

Ik heb alleen voor het lijf minder toeren stokjes gehaakt 
en meer toeren van het patroon.
Ook heb ik de bandjes anders gemaakt.


De voor- en achterkant zijn beide hetzelfde.
Daarom heb ik een klein bedeltje aan de voorkant genaaid, 
zodat Eline weet wat de voorkant is ;)



En uiteraard moest het topje meteen aan naar school!
Gelukkig is het er deze week de goede temperatuur voor.



Liefs van Renate







7 opmerkingen:

  1. Oh, wat staat het haar geweldig! Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, wat staat het haar mooi en het past perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat haar super leuk! Knap gedaan hoor! Grts

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I'm appreciate your writing skill. Please keep on working hard. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuk topje,ik heb gekeken bij Drops maar dit is alleen voor dames,wil het graag maken voor mijn kleindochters van 6 en 9 jaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hetzelfde patroon gebruikt, maar ik heb dunner garen gebruikt. Misschien een idee?

      Verwijderen