Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

woensdag 11 juni 2014

Patroon rammelaar Nijntje

Een paar weken geleden heb ik een patroon gemaakt voor een babyrammelaar (zie hier ).
Maar ik mis nog iets ...... Niet aan het patroon zelf hoor, daar ben ik wel tevreden mee!!
Nee, ik mis nog een ander diertje erbij. Een konijntje lijkt me wel leuk.

Ik heb dus nog een patroon van een rammelaar gemaakt!!
Inderdaad, een konijntje, Nijntje!! En dit wil ik ook met jullie delen:

Patroon rammelaar Nijntje

 

Ik heb de rammelaar gehaakt met Catania en haaknaald 3.
Je hebt een rammelballetje en vulling nodig. 

Begin met een magic ring.

1      6 vasten in de magic ring  (6)
2      2 v in elke vaste  (12)
3      *1 v, 2 v in volgende v*, herhaal van * tot *  (18)
4      *2 v, 2 v in volgende v*, herhaal van * tot *  (24)
5  1 v in elke vaste  (24)
6      *4 v, 5e + 6e v samenhaken*, herhaal van * tot *  (20)
7      *3 v, 4e + 5e v samenhaken*, herhaal van * tot *  (16) 

8 t/m 27 1 v in elke vaste   (16) 

Stevig opvullen. 

28 Alleen in achterste lus:
     * 1 v, 2 v in volgende v*, herhaal van * tot *  (24)
29 * 3 v, 2 v in volgende v*, herhaal van * tot *  (30)
30 * 4 v, 2 v in volgende v*, herhaal van * tot *  (36)
31 * 5 v, 2 v in volgende v*, herhaal van * tot *  (42) 

32 t/m 38 1 v in elke vaste  (42) 

39 * 5 v, 6e + 7e v samenhaken*, herhaal van * tot *  (36)
40 * 4 v, 5e + 6e v samenhaken*, herhaal van * tot *  (30)
41 * 3 v, 4e + 5e v samenhaken*, herhaal van * tot *  (24) 

Rammelbal erin doen en opvullen.
 
42 * 2 v, 3e + 4e v samenhaken*, herhaal van * tot *  (18)
43 * 1 v, 2e + 3e v samenhaken*, herhaal van * tot *  (12)
44 * 2 v samenhaken*, herhaal van * tot *  (6) 

Kraag: 

- In de voorste lussen van toer 27 aanhechten en 1 toer vasten haken
  (=16).
  Sluiten met een halve vaste.
- 1 v + 1 hst, 1 st, 1 st, 1 hst + 1 v, hv, 1 v + 1 hst, 1 st, 1 st,
  1 hst + 1 v, afhechten. 

Oren: 2x 

Begin met een magic ring.
 1 6 vasten in de magic ring  (6)
 2 * 1 v, 2 v in volgende v*, herhaal van * tot *  (9)
 3 1 v in elke vaste  (9)
 4 * 2 v, 2 v in volgende v*, herhaal van * tot *  (12)
 
 5 t/m 11 1 v in elke vaste  (12)
Halve vaste, afhechten en laat wat garen hangen om de oren aan het hoofdje vast te naaien.
Opvullen.
 
 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Publicatie van dit patroon op internet of ergens anders mag niet.
Je mag natuurlijk wel altijd teruglinken naar mijn blog!!
 
Liefs van Renate
 



15 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor het patroon!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk dat je het delen wilt ga het opslaan ze zijn echt heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk gedaan en super dat je het patroon met ons deelt :) Zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super schattige rammelaar . Die ga ik ook maken maar wanneer wissel je van kleur ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanaf toer 28 begin je met een nieuwe kleur!
      Veel succes!!
      Groetjes van Renate

      Verwijderen
  5. Dank je wel ik ben benieuwd of het me gaat lukken ik ben net een maandje bezig met haken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. bedankt voor het patroon, super leuk, ik heb hem al gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Renate, ik heb met veel plezier deze rammelaar gehaakt. Ook het knuffeldoekje met Hello Kitty en de kikkerrammelaar.

    Graag wil ik nu een grotere Nijntje haken voor ons 2e kleinkind dat op komst is.
    Heb jij daar ook een patroon van?
    Zou tof zijn.
    Alvast bedankt voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem aan dat je met een grotere Nijntje een Nijntje knuffel bedoelt. Deze heb ik ook al eens gehaakt en het gratis patroon hiervan kun je hier vinden:
      http://iefkemeijer.blogspot.nl/2014/04/give-away-patroon.html?spref=fb
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  8. Ziet er heel leuk uit die wagenspanner!
    Wil inderdaad een grotere Nijn haken. Heb je nog een patroon voor een grotere dan die van de wagenspanner?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bovenaan de blog staat inderdaad de foto van een wagenspanner. Maar wanneer je verder naar beneden scrolt kom je bij het patroon van een grotere Nijntje (deze kun je maken met of, zoals ik heb gedaan, zonder muziekdoosje).
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  9. Dank je wel voor dit leuke rammelaartje...!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk mijn vraag begin je met het hoofd? Ik ben pas begonnen met haken dus ik wil het gaan proberen lijkt mij wel leuk dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. GEWELDIG patroon het is mij gelukt supper.gaaf bedankt

    BeantwoordenVerwijderen