Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

vrijdag 27 juni 2014

Opkikkertje

Laatst vond ik dat een lieve buurvrouw een opkikkertje verdient!!
Ze zat een beetje in de put en dat vond ik toch minder ....

Een boeketje bloemen is altijd leuk, maar ik kan haken en toevallig weet ik dat deze buurvrouw dat ook wel weet te waarderen.
Dus ben ik op zoek gegaan naar en patroon van een kikkertje (opkikkertje!). Maar net toen ik een leuk patroontje had gevonden, stond er op de blog van Klaske een heel leuk patroon van een Opkikker potje . Dat vond ik zo leuk dat ik dat meteen heb gehaakt!! En Kian heeft het meteen naar de betreffende buurvrouw gebracht (in ons kleine gehuchtje is trouwens iedereen buurvrouw en buurman :)).


Ik heb toch zo'n superleuke reactie op dit kleinigheidje gekregen!!!
Buurvrouw vind het toch zo leuk en lief! En ze vind het ook nog veel leuker (en lekkerder, haha) dan een boeketje bloemen!
Heerlijk zo'n reactie, daar doe ik het toch voor!! Even iets positiefs/leuks voor iemand in een dipje zit.
 
Ik kon het natuurlijk niet laten om nog van deze opkikkerpotjes te maken .....
 

Daarnaast maak ik nog iedere week braaf mijn "huiswerk" van de CAL-dekens.
Dit zijn ze tot en met week 26:
 

 
Liefs van Renate
 

22 opmerkingen:

  1. Ja, erg leuk die opkikkerpotjes! Heb het patroon ook opgeslagen!
    Mooi ook je dekens! Allebei prachtige kleurencombinaties!

    Fijn weekend!
    Groet,Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Corine, ik ben het hele internet af aan het speuren om het patroon van de opkikkerpotjes te vinden...helaas heb ik het niet op geslagen.
      net nu ik de potjes en het garen klaar heb liggen...zou je het mij willen mailen? tienuz@hotmail.com
      vriendelijke groet Martine

      Verwijderen
  2. Leuk he die opkikkers! Toevallig zit ik nu achter mijn laptop de oogjes te haken. Ik moet 2 potjes haken, voor Henky om te geven op juffendag :) Dus ipv het opkikker labeltje eraan komt er "voor de liefste juf" aan :)

    En leuk je deken! Ik ben er de 2e week al mee gestopt haha. Duurt mij veel te lang ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihihi ... zo'n opkikkertje zou ik ook wel kunnen gebruiken ( lol ). Heel mooi gedaan. En uw dekens zijn super mooi. Mijn dekens liggen al tijdje aan de kant. Zou eens terug moeten beginnen en bijbenen, maar ik vind steeds wat nieuws om te haken met alle gevolgen van dien.
    Nog fijn weekend, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was geweldig die opkikker. Ik word er nog blij van als ik er naar kijk. Nogmaals bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen
  5. Hoi super mooi!
    Welk garen gebruik jij?
    katoen of acryl?
    Ik ben ook begonnen! Met acryl. Maar met diverse kleuren.
    Groetjes,
    Lea
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lea,
      Ik neem aan dat je de dekens bedoelt .... Daar gebruik ik acryl voor. Ben benieuwd naar die van jou met diverse kleurtjes (foto!!)
      Groetjes van Renate

      Verwijderen
  6. The frogs are very funny - I really like them!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het patroon erg leuk heeft iemand het patroon voor mij ik zie dat het van de site is gehaald

    Gr anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Renate,

    Ziet er inderdaad leuk uit die opkikkertjes. Als ik op de link druk van het patroon krijg ik de melding dat die pagina niet meer bestaat. Kan jij het patroon naar mij mailen?

    Alvast bedankt!

    Groetjes,

    Evelyn
    evelynvalk@me.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi enelyn
      ik had idd het zelfde probleem. Heb je inmiddels het patroon, ik zou heyt ook graag hebben.
      wil je t naar me doormailen?

      Bedankt!

      Gr.
      Metasja
      metasja@casema.nl

      Verwijderen
  9. Hoi het patroon van opkikkertje kan ik niet openen via de link . Heeft iemand voor mij hry patroontje?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heeft iemand voor mij ook het patroontje? rmejanssen@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi graag had ik ook het patroontje van de opkikkertjes gekregen, ik ben opzoek naar een origineel kraamgeschenkjes te geven, ik ben namelijk zwanger en zou dit graag zelf haken, alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je me je mailadres geeft zal ik je het patroon doormailen!!
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  12. Hoi Renate,
    Zou je mij ook het patroon willen mailen, ik kan het ook nergens meer vinden. Mijn mailadres is i.hoogendijk@hetwold.nl
    Alvast heel erg bedankt.
    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mag ik ook zo brutaal zijn om om het patroon te vragen? frankmim@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O, wat een leuk idee, mag ik ook het patroontje svp, met heeeeel veeeel dank,
    Groetjes Mimi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur even een mailtje naar renatekleijnen@hotmail.com, dan stuur ik het patroontje!!
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  15. Zou ik ook het patroon van het kikkerpotje mogen a.u.b.? aut-of-touch@live.nl Vast bedankt, Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Renate,
    Zou jij mij het patroontje kunnen mailen van het opkikkertje. Ik vind het super leuk. Alvast bedankt.
    Ina
    Inatol65@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen