Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

zaterdag 15 maart 2014

Weer een kussen klaar!

Ja hoor, kussen nummer 3 is ook een feit!!
Na het haken van 2 dezelfde kussenhoezen (zie hier ) heb ik nu een andere kussenhoes gehaakt.
Uiteraard wel in dezelfde kleurencombinatie (Catania wit 106, grijs 172 en Phildar Coton 3 piscine 42 en jade 58)!
Deze kussenhoes is een stuk groter, nl. voor een kussen van 50 x 50 cm.



Gehaakt naar dit prachtige patroon!
 
 
Het randje is wel weer hetzelfde Pom-Pom-randje als bij de andere kussens, ik vind het zelf zo mooi!!
Het patroon voor het randje kun je hier vinden.
 

 
Ik ben blij met mijn 3 gehaakte kussens.
En eerlijk is eerlijk, ik ben ook wel een beetje trots op mezelf dat ik dit moois zelf heb gemaakt!
 
Over trots gesproken:
Mijn jongste zoon vroeg of ik op mijn blog wil zetten dat ik supertrots op hem ben.
 Ook al heeft het niets met haken of zelfgemaakte spulletjes te maken, ik wil het toch wel vermelden hoor:
Mijn jongste zoon heeft de uitslag van de Cito-toets binnen en hij heeft de maximale score gehaald, nl. 550!!!
(De gemiddelde score van de school was trouwens 547!!)
Supertrots op mijn Kian!!
 
Liefs van Renate
 

14 opmerkingen:

  1. Daar mag hij -en jij natuurlijk ook- dan ook best heeeeel trots op zijn!!!!
    Super gedaan!!

    En je kussen vind ik ook super gedaan!!

    Allebei een paar plusjes erbij!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooi kussens én een hele knappe zoon!

    Groetjes, juf Leej

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dubbel WAUW! Prachtig kussen weer en wat ontzettend goed van je zoon zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je mag met recht blij met en trots op deze prachtige kussens zijn! En ook op je zoon. Gefeliciteerd met zijn geweldige resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een prachtige score, gefeliciteerd! Welke richting gaat hij doen? Gemiddeld 547 is ook héél hoog. Wel fijn dat het dan een aardig homogene groep geweest is, denk ik? Een dochter van een vriendin van mij was altijd gemiddeld op school. Tot de eind-cito kwam, die maakte ze heel goed. Toen de ouders zich afvroegen hoe dat nou kon, bleek dat ze precies wist hoeveel fouten ze ongeveer moest maken om een gemiddelde score te krijgen. Tot de eind-cito kwam, die greep ze aan om 'weg te komen uit de groep'. Ze heeft al die jaren niet op willen vallen, ongelooflijk... Ook mijn zoon verzuchtte toen hij in de VWO-plus-richting zat: Ik kan eindelijk met iedereen opschieten. Helaas zijn de gevolgen van zijn niet fijne basisschooltijd hem later alsnog opgebroken.
    Wat heb je weer mooie dingen gemaakt, daar mag je zeker heel trots op zijn. Ik ben elke keer verrast door je kleurgebruik en de mooie patronen, prachtig!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super zo een zoon, en ook super zo'n kussen! fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap hoor, wat een knappe koppen allemaal bij jullie in huis.......en daar zou ik ook trots op zijn hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd met je zoon!
    Iets om trots op te zijn, allebei!
    Wat een super, super mooie kussens heb je gemaakt.
    Ik heb een vraagje: heb je de beide zijden van de kussens gehaakt?
    Of is de achterkant stof?
    Ontzettend mooi, je kleurgebruik, je regelmatigheid bij het haken en het eindresultaat: SUPER.
    Lieve groet,
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Corien,
      Bedankt voor je lieve reactie, ik moet er bijna van blozen......
      De achterkant van de kussens is lichtgrijze stof, die heeft mijn lieve moeder erachter genaaid, dat kan ik zelf niet.
      Groetjes van Renate

      Verwijderen
  9. Wonderful pillows! The colours are fabulous!
    Have a wonderful day and weekend!
    Hugs from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lovely pillows! The colors are great!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De pomponnetjes boord is heel mooi! Leuke afwerking...
    Kom je maandag weer langs, dan kan je een andere creatie gaan linken op de wekelijkse link your stuff op ikblogjijblogt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. im in love with this .. just exactly what i am after and wanting to try.. but i want to do a number of 8 inch squares to then be able to put together for a single bed cover.. do you have any patterns i can view or advise please

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I don't have any patterns. You can take a look on Pinterest or/and Google, you can find many squares there!!

      Verwijderen