Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

dinsdag 25 juni 2013

2 Blankets in progress.......

Nadat ik klaar was met de deken die ik voor dochterlief hebt gehaakt (zie hier), ben ik begonnen met een nieuwe deken. Geen roze dit keer, maar eentje met meer "jongensvriendelijke" kleuren.
Af en toe pak ik dit haakwerk en haak weer enkele toeren, maar het schiet niet echt op......
Er zijn altijd wel andere dingen die ik leuk vind om te haken en, och de deken komt dan wel eens een keer.... (Het is toch nog geen winter ;) )
Ik heb toch al een heel stuk, 100 x 96 cm.



Ik zag alleen dat ik in het vierde grijze stuk maar 3 toeren in plaats van 4 toeren heb gehaakt. Foutje!!! Maar daar ga ik het echt niet voor uithalen hoor! Je moet goed kijken om het te zien.

Laatst heb ik 2 babydekens gehaakt met granny squares met bloemen (zie hier en hier). Dit was echt leuk om te doen!
Ik had nog 5 bollen van dat mooie mintgroen kunnen bemachtigen en ben weer aan een deken begonnen. Geen babydeken dit keer, maar een grotere. Hoe groot? Eens kijken hoe ver ik kom met deze 5 bollen.....
Ik krijg ongeveer 20 vierkantjes uit 1 bol mintgroen en er moet natuurlijk ook nog een randje om de deken heen.
Ik heb nu zo'n 50 vierkantjes klaar:


 
Momenteel ben ik dus aan deze deken bezig en deze zal ik ook spoedig klaarmaken! En natuurlijk aan jullie laten zien!

8 opmerkingen:

  1. Inderdaad echt een stoere deken die bovenste!
    Ik vond je babydekentjes al helemaal geweldig, dus ben erg benieuwd naar de grotere variant.

    Ben dankzij jou nu zelf ook begonnen met granny's met het zeeman garen. En ben ook van plan er een deken van te maken! Dus hartstikke bedankt voor je inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee, wat leuk om te lezen!!! Veel plezier met het haken van je granny deken!
      Groetjes van Renate

      Verwijderen
  2. Wat maak je leuke spullen, mooi! Zelf maak ik ook een deken met het mintgroene garen van zeeman, maar ik kom een bol tekort. Hier in twente kan ik er nergens meer 1 vinden, zijn ze er bij jou nog? Als je er misschien 1 voor mij kan bemachtigen zou dat erg fijn zijn of misschien heb je er 1 over? Uiteraard vergoed ik de kosten.

    Groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maaike,
      Hier in Zuid-Limburg kan ik helaas ook geen mintgroen meer vinden..... En ik heb er ook geen over, had zelf net genoeg. Jammer. Ik had je graag geholpen.
      Groetjes van Renate

      Verwijderen
    2. Bedankt voor je reactie. Succes met al je projecten!

      Groetjes, Maaike

      Verwijderen
  3. Ja, die groene wordt echt stoer!!
    Ik heb 'm zelf als kraamkado gehaakt!!
    Op het laatst golfde het wel een beetje voor m'n ogen. Maar maak 'm zeker nog een keer, van andere kleuren voor 's avonds als het wat te koud wordt op het terras. (dat zal dan wel volgend jaar worden, want nu heb ik nog andere dingetjes te doen....; schooltas enzo... ;-)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi!
    Wees vrij om maandag weer te komen linken op mijn wekelijkse link your stuff op http://ikblogjijblogt.blogspot.be/
    Groeten!

    BeantwoordenVerwijderen