Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

maandag 24 september 2018

Witte trui 2.0

Voor mezelf heb ik tijdens de zomervakantie een witte trui gehaakt, zie HIER.
Toen Eline deze trui zag was ze meteen verliefd ….. En toen kwam de vraag: "Mama, kun je voor mij ook zo'n trui maken?"
Tuurlijk kan ik voor mijn meisje ook zo'n trui maken.

Ze wilde de trui ook in het wit.
Ik heb gekozen voor Drops Cotton Light. Hier heb ik al vaker knuffels van gehaakt en ik vind dit heel mooi garen.
Alleen …. tijdens het haken van deze trui kwam ik erachter dat dit garen toch heeeeel snel splijt wanneer ik lossen en stokjes haak. Bij het haken van vasten heb ik hier geen last van … Maar ik merk dat ik mijn haaknaald ietsje anders draai bij het haken van vasten dan bij het haken van stokjes en lossen.
Dus het haken van deze trui was niet zo heel leuk en makkelijk … helaas.
Maar nu is de trui van Eline ook klaar:



Het patroon is van Drops Design, de Miles Away trui.
Je kunt het patroon HIER vinden.























Ik heb het patroon moeten aanpassen,
want het is namelijk voor volwassenen.
Ik heb het aangepast aan de maat van mijn meisje, circa maat 152.

In totaal heb ik 8 bolletjes Drops Cotton Light gebruikt.


Laatst zag ik ergens op internet leuke Emoji-sleutelhangers langskomen.
Zonder patroon ….
Maar het zag er heel makkelijk uit:



Leuk en makkelijk om te haken én snel klaar.



Liefs van Renate




2 opmerkingen:

  1. Prachtige trui, het staat je mooie dochter super!
    Haha, die sleutelhangers zijn leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé wat leuk!! Je dochter is een goed fotomodel en de trui is prachtig!
    En nog fijner is dat ze fan is van je haakwerk, want mijn dochter rolt al met haar ogen als ik vraag of ik een sjaal mag maken voor haar ;-) (Ze is 13, misschien heeft het daar iets mee te maken, hihi).
    Die emoji's vind ik ook geslaagd :-)

    BeantwoordenVerwijderen