Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

maandag 28 augustus 2017

Gehaakt zomertruitje

Hoog op mijn to-do-lijstje staat al een poosje het gehaakt zomertruitje van byClaire.
Met het heerlijke zomerweer een paar weken geleden, had ik echt zin om hieraan te beginnen.
Maar dan komt het moeilijkste: Welke kleur wil ik het maken en met welk garen ....

Over de kleur was ik al snel uit deze keer, ik wilde een lichtblauw truitje!!
En ik wilde het maken met glanskatoen. Tijdens het zoeken naar een leuke lichtblauwe kleur in mijn bolletjes Catania en Phildar Coton 3, viel mijn oog op een héél ander garen dat ik nog had liggen ..... nl. Scheepjes Catona Denim.
Hiermee heb ik voor mezelf een leuke sjaal gehaakt (zie HIER ). Dit is iets heel anders dan glanskatoen, maar ik was er al snel over uit dat dít het garen zou worden voor mijn zomertruitje!!
Ik heb meteen nog wat bolletjes van dit garen besteld, het patroon gedownload, uitgeprint en begonnen!!


 Het patroon is heel duidelijk beschreven en niet moeilijk.
Het is van byClaire en je kunt het HIER vinden.

Ik heb 6 bolletjes Scheepjes Catona Denim kleur 152 gebruikt.
En ik heb het gehaakt met haaknaald 3.


 Toevallig had ik precies dezelfde kleur topje in mijn kast liggen!!
Dit past perfect onder het gehaakt truitje!!


En ik heb er een klein bedeltje aan genaaid.
Niet alleen omdat ik dit heel leuk vind, maar ook omdat de voorkant en de achterkant precies hetzelfde zijn en ik zo kan zien wat voor en achter is .....

Het truitje is al enkele weken klaar
en ik moet bekennen dat ik het ook al heel veel heb gedragen!!


Liefs van Renate
 

9 opmerkingen:

  1. Je truitje is heel mooi geworden, ook een mooie kleur :)
    Fijn dat je er al zoveel plezier van hebt gehad, een goed teken, want dan draagt het fijn!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig truitje/ Prima keus om hem van Catona Denim te haken. Het truitje staat je goed.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig en ik ga het ook maken maar mag ik vragen hoe je de hals zo mooi hebt gekregen?Ik vind de hals van claire te breed open.

    Groetjes Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marina,
      Ik heb het patroon gevolgd, ook bij de hals. Ik heb niets anders gedaan …
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  4. Beste, waar kan ik het patroon vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon kun je hier vinden:
      https://byclaire.eu/gehaakt-truitje/

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. De maten staan in het patroon van ByClaire. De link naar het patroon staat hierboven in het blogbericht.

      Verwijderen