Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

maandag 18 mei 2015

Granny kussen

Ik zag laatst een superleuk kussen op Pinterest in een prachtige kleurencombinatie. Er stond alleen geen patroon bij.
Maar de kussenhoes is gemaakt van granny's en 3 stokjes-cluster. Heel makkelijk na te maken dus!!

Ik was helemaal weg van de gebruikte kleurtjes .... Ik ben in mijn bolletjes garen gedoken en kwam uit bij Drops Paris.
Ik heb hier een voorraadje van, maar ik zal dit garen niet zo snel pakken Ik vind dat het niet zo fijn haakt, het splijt nogal snel .....
Niet mijn favoriete garen dus, maar wel heel geschikt voor deze kussenhoes:



Deze kleuren Drops Paris heb ik gebruikt:
wit 16
pink 06
licht roze 20
licht turquoise 02
pistache 39


Ik heb de gehaakte kussenhoes vastgenaaid op een (zelfgekochte, ahum ....) kussenhoes.


En omdat ik het zo leuk vind om Sweethearts te haken (zie hier), kon ik het niet laten om bij dit kussen ook een bijpassende lief hartje te maken.
Het patroon van dit hartje kun je hier vinden.

 
Een leuk setje om cadeau te geven ......
 
 
Liefs van Renate
 
 
 

11 opmerkingen:

  1. Inderdaad geweldige kleuren!
    Dat heb ik nou ook, dat het garen van Drops Paris zo snel splijt bij het haken. Ik dacht dat het aan mij lag....
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kussen en het Drops garen is ook prachtig!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Precioso, los colores todos. Me encanta. Has hecho un cojín DIVINO.
    Felicidades y besitos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is echt een leuke set geworden! Leuke kleurencombinatie heb je ook gebruikt.

    Groet Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk setje!! Het hartje heb ik ook gehaakt voor Moederdag.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Mooie kleuren. En idd rotgaren om mee te haken. Maar wel mooi dus af en toe zet ik me daar ook overheen ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lovely!
    Cushion and heart! I love them!
    xoxo
    Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook heel leuk om jezelf kado te doen! Ik heb je gelinkt, zie hier ;)
    http://sjunbylinda.blogspot.nl/2015/05/doily.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker leuk om jezelf cadeau te doen! Hoop dat je er veel plezier van zal hebben :)
      Liefs van Renate

      Verwijderen
  9. Bijna jammer om weg te geven! Idd prachtige kleurencombi!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw wat mooi! Wat grappig dat jij andere ervaringen hebt met Drops dan ik. Bij mij splijt het eigenlijk niet!

    BeantwoordenVerwijderen