Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

dinsdag 30 oktober 2012

Zachte sjaal

Ik had laatst op een blog een leuke omslagdoek/stola gezien. Was er helemaal weg van!
En natuurlijk wilde ik dat ook maken.
Dus heb ik in een oud haakboek van mijn moeder naar een leuk patroon gezocht, heb dat patroon aangepast en ben begonnen. Alleen toen ik klaar was had ik zoiets van "Leuk, maar dat zal ik waarschijnlijk niet gebruiken ....." En dat zou jammer zijn, want het was heel veel werk.
En toen heb ik maar besloten om verder te haken en er een sjaal van te maken... Nog meer werk, maar dan wordt het wel gebruikt!!!



En als ik bezig ben met zo'n "groot" project, is het fijn om het af en toe eens weg te leggen en wat anders te maken. Zoals laatst de muts en sjaal voor dochterlief.

Volgende keer als ik zo'n patroon met veel werk wil maken ........ Ik hoop dat ik me dan bedenk en iets kleins ermee maak!

 
 
En natuurlijk ben ik ook weer met iets nieuws begonnen:
 
 




En met nog iets nieuws:



De vierkantjes zijn al klaar, nu nog aan mekaar haken en nog iets haken en dan ......
Ik zal het laten zien als het klaar is!!!
 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Hoi tijdens een avondje bloggen kwam ik via via hier. Een leuke blog en je hebt een leuk manier van schrijven. Zal je zeker gaan volgen :)

    Heb je misschien een link ofzo naar een patroon van die blauwe sjaal. Ik vindt dat motief prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb helaas geen link naar het patroon van de blauwe sjaal. Dit heb ik uit een oud haakboek van mijn moeder, oorspronkelijk was het een patroon voor een tafelloper. Sorry.
      Groetjes van Renate

      Verwijderen