Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

maandag 30 juli 2018

Witte trui

Toen ik laatst in mijn voorraadje garen keek, zag ik daar 12 bolletjes wit garen liggen. Deze heb ik ooit eens gekregen en laten liggen omdat ik niet wist wat ik ervan wilde maken.
Maar toen ik ze nu zag liggen wist ik meteen wat ik wilde maken: een trui voor mezelf!!

Ik ben ook zoek gegaan naar een mooi patroon (lang leve Pinterest!!) en kwam uiteindelijk uit bij een patroon van Drops Design.

Net voordat we op vakantie zouden gaan, ben ik aan deze trui begonnen. Zodat ik tijdens onze vakantie hieraan zou kunnen verder haken.

Het patroon is een herhaling van 4 toeren. Ik ben begonnen met het achterpand en heb dit weggelegd toen ik moest gaan nadenken over het begin van de schouders. Toen ben ik begonnen aan het voorpand. Het was vakantie en ik had weinig zin om veel na te denken over mijn haakwerkje …


 Ondertussen zijn we alweer dik 2 weken thuis en is de trui klaar!!



Het gratis patroon is van Drops Design en je kunt het HIER vinden.
Het is de "Miles Away" trui, patroon 187-2.

Het garen dat ik heb gebruikt is Neveda Valentine.
Dit is 50% katoen en 50% acryl.
Ik heb 10 bollen van 50 gram gebruikt.
Ik heb gehaakt met haaknaald 4.



Ik ben super blij met mijn trui en toch wel een beetje trots dat me dit gelukt is …

Eén ding is wel een beetje jammer ……
Ik kan de trui nog niet dragen ….. het is veel te warm ….
Maar van de andere kant vind ik dit ook weer niet erg,
want ik ben een echt zomermens!!


Liefs van Renate






8 opmerkingen:

  1. Hier mag je met recht trots op zijn, ziet er leuk uit en hij staat je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt leuk👌🏻👌🏻Daar zul je veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed gelukt. Hij staat prachtig. En zo'n trui is heerlijk tijdloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor! Mooi gedaan!!!👌

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer mooi gelukt! Ik had deze ook geprobeerd, maar helaas lukt het mij niet. Mijn trui wordt alsmaar smaller.

    BeantwoordenVerwijderen