Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

maandag 14 mei 2018

Bobbel Hartjes deken

Eline pakt 's avonds op de bank altijd mijn deken. En dan wil ik mijn deken pakken en dan is ze er niet ......
Om dit probleem op te lossen heb ik Eline aangeboden een deken voor haar te haken, zodat ze zelf een deken zal hebben. Dit vond ze prima!

Eline is nu 9 jaar en welke kleur moet je dan nemen? Moeilijk, want ik wilde een kleur die ze nรบ leuk vindt maar ook nog over een paar jaar ..... Maar samen zijn we uitgekomen op grijs.

We hebben gekozen voor een Bobbel Hartjes deken:


Ik heb 40 van deze vierkantjes gehaakt.
Allemaal met een toer vasten eromheen, zodat ik ze daarna makkelijk aan elkaar kon haken.


Het patroon van de Bobbel Hartjes deken kun je HIER vinden.

Ik heb 11 bollen lichtgrijze Royal gebruikt
en gehaakt met haaknaald 5.

De deken is 100 x 150 cm.


Ik heb de vierkantjes aan elkaar gehaakt met vasten in alleen de achterste lus.



Als rand heb ik 3 toeren vasten gehaakt.
In de laatste toer heb ik diverse malen vasten 2 toeren lager ingestoken, 
voor een leuk effect.




Liefs van Renate







7 opmerkingen:

  1. Daar zal ze heel blij mee zijn! Ontzettend leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pronkstuk. Echt heel mooi๐Ÿ‘Œ๐Ÿป๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige deken, die echt tijdloos is en bij heel veel kleuren past. Eline is past blij met haar deken. En jij grijpt nu niet meer mis.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat mooi! Knap gedaan ... zo veel vierkantjes haken.
    Daar gaat ze vast veel plezier aan beleven.
    Dekens kun je nooit genoeg hebben ;-).
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! En inderdaad geschikt om jaaaren mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi en een goeie oplossing, ieder z'n deken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb er 2 gehaakt voor achterklein kin deren rood wit en blauw wit

    BeantwoordenVerwijderen