Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

donderdag 12 april 2018

Lieve knuffeltjes

Laatst heb ik het boekje "Betoverende Amigurumi-knuffels 2" van Mari-Liis Lille gekocht.
Het eerste deel hiervan heb ik al en omdat hier zoveel mooie patronen van knuffeltjes in staan, heb ik besloten om ook het tweede deel te kopen! En ook in dit boek staan weer veel mooie patronen van knuffeltjes!!

Ik had besloten om te beginnen met de koe.
Mijn man komt oorspronkelijk van een boerderij, dus eigenlijk lag dit wel voor de hand .....


Ik wilde de koe haken met katoen.
Maar met Catania en Phildar Coton 3 wordt de koe redelijk klein ...
Daarom heb ik eens verder gekeken en heb ik Drops Cotton Light besteld.
Ik kende dit garen niet, maar wat is dit een mooi garen!!
Het splijt wel iets sneller (eigenlijk net als de Drops Paris), maar wanneer je even
met dit garen haakt heb je hier weinig last meer van. Iets van "oefening baart kunst"....

Ik heb gehaakt met haaknaald 4,5.




Toen de koe klaar was werd ze eigenlijk al meteen "ingepikt" door Eline!!
"Ooooh Mama, wat een cutie!!! Mag ik ze hebben??! Please ......"
Tja, dan kan ik moeilijk "nee" zeggen .....

Maar wat dochterlief niet wist, is dat ik ook al was begonnen aan het haken van de hond die in dit boekje staat .....
Eline vraagt altijd of we een hond krijgen. Ze wil zó ontzettend graag een hond in huis ....

En om haar toch een beetje tegemoet te komen, wilde ik een hondje voor haar verjaardag haken.
Dat is deze geworden:




Ook gehaakt met Drops Cotton Light en haaknaald 4,5.

Zelf ben ik helemaal weg van deze hond .....

2 Dagen geleden was Eline jarig en wat is ze blij met dit door mij gehaakte cadeau!!!


Een poos geleden heb ik een beer gehaakt uit het boek "Betoverende Amigurumi-knuffels 1".
Deze had ik nog niet laten zien, dus bij deze:


Heel eenvoudig, in 1 kleur.
Ik heb deze gehaakt met 2 bolletjes Washed Denim van bij de Kruidvat, 
met haaknaald 3,5.

Deze heb ik samen met een gehaakt dekentje cadeau gedaan 
aan een pasgeboren jongetje.


Liefs van Renate


2 opmerkingen:

  1. Lekker bezig :) wat een leuke patronen en wat mooi gehaakt, allemaal leuk, maar het hondje is inderdaad cute ;)
    Leuk dat je dochter er blij mee is.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen