Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

zaterdag 30 september 2017

Bedsprei XL

3 Jaar geleden zag ik op Pinterest een mooie sprei/deken voorbij komen. En deze vond ik zó prachtig dat ik ze ook wilde maken!!
Helaas was er alleen een foto van deze sprei .... (Deze foto kun je HIER vinden). Maar ik heb gezocht naar een granny die lijkt op de granny van de sprei. En gelukkig heb ik een soortgelijke granny gevonden!
Ik heb toen garen besteld en ben aan de sprei begonnen!!

Dit alles was dus 3 jaar geleden .......
Ik heb vaak aan de sprei gehaakt en ik heb ze net zo vaak weer aan de kant gelegd. Het was zo'n groot project .... en zoveel leuke haakwerkjes die tussendoor kwamen ......
Maar ik heb de moed niet opgegeven en nu na 3 jaar kan ik eindelijk zeggen dat mijn meerjaren-project, de bedsprei, klaar is!!!!!


De bedsprei is groot, héél groot, 210 x 250 cm!!
Het zijn 270 granny's/vierkantjes:
135 witte en 135 gekleurde granny's.
En de 135 gekleurde granny's zijn in 12 verschillende granny's verdeeld.


De Granny Square die ik gebruikt heb is de "Hondsroos".
Deze staat in een boek met heel veel Granny Squares. Helaas weet ik de titel van het boek (dat ik geleend had van een vriendin) niet meer ......
Maar ondertussen heb ik het patroon van deze "Hondsroos" gevonden op internet,
helemaal uitgeschreven.
Je kunt het HIER vinden.

Ik heb de eerste 5 toeren van het patroon van de Hondsroos gevolgd
(in het boek, via de link op internet heb ik de eerste 6 toeren gevolgd).
 De 2 volgende toeren heb ik het patroon niet meer gevolgd maar naar eigen idee/inzicht gehaakt.



Het garen dat ik heb gebruikt is Stylecraft Special DK.
In totaal heb ik 31 bollen van dit garen gebruikt!!

25 bollen   white         1001
 2 bollen   meadow     1065
2 bollen   fondant       1241
2 bollen   candy floss  1130

Ik heb gehaakt met haaknaald 4.

Ik heb de granny's aan elkaar gehaakt door de goede kanten van de granny's op elkaar te leggen en deze met vasten aan elkaar te haken.


  
Het patroon van het randje heb ik ook weer aangepast aan mijn wensen.
Het originele patroon van het randje kun je HIER vinden.




Liefs van Renate


13 opmerkingen:

  1. Wat een werk is dat geweest! Maar ik vind hem schitterend mooi geworden, je hebt echt eer van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw geweldig. Wat een mooie grote beddesprei. Groet Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat mooi! Daar mag je heel trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woww! Supermooi! Hier mag je heel trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zeg! Wat goed dat je hebt doorgezet. Zeker de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh Renate, het heeft wel eventjes geduurd, maar wat een prachtig resultaat!!
    Geniet er maar van!!!
    Groetjes,
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een plaatje is het geworden😄😄

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een pronkstuk Renate, daar mag je terecht heel trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een schitterend resultaat geworden!
    Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende sprei is het geworden, supermooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat is deze prachtig zeg!!! Super....!!

    BeantwoordenVerwijderen