Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

woensdag 23 november 2016

Off-white kussen

Over enkele weken is in ons dorp weer de jaarlijkse Kerstmarkt.
Ook dit jaar zal ik weer van de partij zijn.
En omdat ik weer "verse" gehaakte spulletjes wil meenemen, heb ik weer enkele nieuwe items gehaakt.
Een van deze nieuwe items is dit kussen:


Het kussen is gehaakt met 2 bollen Cotton van de Zeeman in de kleur off-white.
 
Het patroon van de vierkantjes kun je hier vinden.
Ik heb alleen de popcorn-steek níet gebruikt.
In de plaats daarvan heb ik stokjes gehaakt.
 
 
Ik heb 5 toeren van dit patroon gehaakt voor ieder vierkantje.
Je kunt natuurlijk zoveel toeren haken als je zelf nodig vindt voor je kussen of deken ..
Ik heb 9 vierkantjes gehaakt en deze aan elkaar gehaakt.
Dit heb ik gedaan door de vierkantjes met de goede kant op elkaar te leggen en dan met vasten aan elkaar te haken.
 
 
Het patroon van het randje kun je hier vinden.
Het is eenvoudig, maar ik vind het echt bij dit kussen passen!
 
De gehaakte kussenhoes heb ik met de hand aan een bestaande kussenhoes genaaid.
 

 
 
 
Liefs van Renate
 
 
 
 
 
 



6 opmerkingen:

  1. Grappig om te zien dat je kussen een hele andere uitstraling krijgt door de popcorn-steek om te zetten naar stokjes. Mooi geworden!
    Groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig kussen zeg!! Super mooi!
    Succes met de voorbereidingen voor de kerstmarkt! Lekker van genieten: zo'n heerlijke periode altijd!
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kussen is prachtig geworden!
    Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo renate,is hier ook een nederlands patroon van?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Bea,
      ik heb hier helaas nog geen Nederlands patroon van gevonden. Wel heb ik een diagram gevonden, misschien dat je hier iets mee kunt!!
      Je kunt het diagram hier vinden±
      http://anazard.blogspot.nl/2015/03/nochmal-die-mausgraue-hakeldecke.html
      Groetjes Renate

      Verwijderen