Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

zondag 1 maart 2015

Kussen voor babykamer

Een poosje geleden kreeg ik van een tante het verzoekje om een kussen te maken voor de babykamer van haar kleinzoon.
Voor deze kleinzoon heb ik vorig jaar een prachtige babydeken voor over zijn ledikantje gehaakt, als kraamcadeautje, zie hier.
Mijn tante vroeg of het mogelijk was om dezelfde kleuren en eventueel hetzelfde patroon te gebruiken. En het liefst zonder een randje eraan, dit is stoerder voor een jongetje.
Natuurlijk wilde ik dit voor haar maken! Het haken van de babydeken destijds vond ik echt heel leuk om te doen!!



Het kussen is gehaakt met Stylecraft Special DK:
wit 1001, sherbet 1034, turquoise 1068 en silver 1203.
 
Het patroon van deze prachtige Sunburst Granny Square kun je hier vinden.
 
En hier nog een foto van het bijpassende babydekentje, waar mijn nichtje toen zo blij mee was en dat ze ook al veel heeft gebruikt:
 
 
 
Liefs van Renate
 
 
 

11 opmerkingen:

  1. Lindos trabalhos!
    Adoro as cores!
    Abraços, Ailime

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleuren!
    Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi granny-patroon. Ik word steeds meer fan van Stylecraft-garen, mooie kleurencombi.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig Renate, nu is het setje helemaal compleet!! Echt heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is weer ontzetttend goed gelukt. Erg mooi geworden je kussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, prachtig! Wat een geweldige kleuren zo bij elkaar! Superleuk!
    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk he, dat garen van stylecraft! Prachtige kleurencombinatie en de granny heb ik gepind!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind echt dat je hele mooie dingen maakt! Ik word helemaal blij van alle mooie foto's. Ik ga zelf ook weer aan de slag, bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe heb je hier een kussen van gemaakt? Ofbestaat de achterkant ook uit dit patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De achterkant is een lap stof en deze heb ik aan de voorkant genaaid (dit kan met een naaimachine of met de hand). En binnenin zit uiteraard een binnenkussen.
      Maar je kunt ook de achterkant hetzelfde maken als de voorkant, dit is ook heel mooi!
      Groetjes Renate

      Verwijderen