Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

zondag 28 december 2014

Cadeautjes

Een poosje geleden was het dochtertje van mijn vriendin bij ons. Ze was samen met Eline met de poppen aan het spelen. Heerlijk om die 2 poppenmoedertjes te zien spelen!!
Vriendinnetje vond het toch zó leuk dat Eline dekentjes voor het poppenbedje had en zoveel (gehaakte) kleertjes voor haar poppen!
En dat heb ik natuurlijk goed in mijn oren geknoopt!!!

Begin december was ze jarig, alleen konden we toen niet naar haar toe gaan. Vorige week was het eindelijk zover en kreeg ze onze cadeautjes voor haar verjaardag: Een gehaakt poppendekentje én een gehaakte poppenjurkje met bijpassende haarband en mutsje.



 
Ik heb dit patroon gebruikt voor het dekentje en hier kun je het patroon van het bloemetje vinden.
Het randje is een eenvoudig picotrandje.
 
 
Dit is het kledingsetje dat ons vriendinnetje heeft gekregen voor haar pop.
Het patroon kun je hier vinden.
 
Nog geen uurtje nadat vriendinnetje haar cadeau's had gekregen, kreeg ik van haar moeder een foto doorgestuurd waarop vriendinnetje stond met haar pop en de nieuwe spulletjes.
Zo was er meteen mee gaan spelen!!
 
Zo'n gehaakt cadeautje is best wel veel werk. Maar van mijn klein vriendinnetje wist ik zeker dat ze het leuk zou vinden, dus dan doe ik graag de moeite om zo'n leuk cadeau te maken!!
 
 
Jordy en Kian hadden allebei surprise, tussen Sinterklaas en Kerstmis in.
De een met zijn klas en de ander met een groepje vrienden.
En ook voor de surprises wordt de hulp van Mam ingeroepen. En uiteraard help ik hen dan, ik vind het best leuk om te doen.
 
Beiden hadden ze een meisje voor wie ze de surprise moesten maken.
 
Kian heeft een pinguin gemaakt (van een Pringles-bus):
 
 
Het meisje voor wie de surprise is, is een voetbalfan en ik heb een sleutelhanger gehaakt in de kleuren van haar favoriete voebalclub.
 
 
Jordy heeft een (hand)tas gemaakt:
 
 
Beide meiden waren blij met hun cadeau's (gelukkig!).
 
Vorige week was mijn vader jubilaris bij het Mannenkoor.
Hij is al 40 jaar lid!!
We zijn met het hele gezin naar het concert van het Mannenkoor (samen met de Harmonie) geweest.
Dat is niet bepaald de muziek waar wij (vooral de oudste jongens!!) van houden, maar voor deze keer zijn we ernaar toe gegaan, voor Opa!!
Aansluitend was er een receptie voor de jubilarissen.
"Jullie hoeven niets mee te nemen", zeiden mijn ouders. Tuurlijk hoeft dat niet, maar om als eigen kinderen met lege handen te komen....
Daarom hadden mijn zus en ik besloten om allebei een fles wijn mee te nemen.
Maar ...... als "haakdame" kon ik het niet laten om iets te haken.....
 
 
Mijn bedoeling was om snel iets te maken, met veel gaten en zo.
Maar uiteindelijk is het dit geworden, best veel werk, maar ik vind het heel mooi en een persoonlijk, uniek cadeau!!
 
Gehaakt zonder patroon, naar eigen idee.
Ik heb wel alles opgeschreven, in klad.
Bij interesse wil ik het wel uitwerken en op mijn blog plaatsen hoor!!

Liefs van Renate

https://www.facebook.com/renatehakenenzo
http://www.pinterest.com/RenateKleijnen/renates-haken-en-zo/
 

5 opmerkingen:

  1. Leuk zeg, al die gehaakte cadeautjes! Ik vind het poppendekentje echt heel erg leuk! Zoiets zou ik ook wel voor mijn oppaskindjes willen haken, maar ja, er zijn zoveel dingen die ik leuk vind en graag wil maken...
    Ik vind de pinguïn ook heel leuk geworden, dat komt ook omdat ik fan ben van pinguïns.
    Leuk om dit alles te zien. Fijne zondag!
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie dingen heb je gemaakt. Jij hebt je zeker niet zitten vervelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Renate,
    Wat leuk, jouw pinquin met gehaakte accesoires. Ik had met groep 5/6 pinquins gemaakt met vilten mutsjes.............. Het naaien ging hun niet zo goed af,de juf had nog veel werk na school!!! Maar de gehaakte versie, is voor mij weer een leuk idee!! Bedankt!!, Groetjes, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Guauuuuu...Renate, que hermosos trabajos! Feliz Año Nuevo 2015!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Renate, wat is dit een mooie flesverpakking.
    Mocht je het patroon willen delen, ik hou me aanbevolen.
    Liefs, Adri

    BeantwoordenVerwijderen