Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

zondag 19 januari 2014

Zachte schaapjes

Ik zag een tijdje geleden een leuk patroon van een klein zacht schaapje voorbijkomen op de blog van Bianca. Ik heb het patroon natuurlijk meteen gedownload en nu heb ik het schaapje eindelijk gehaakt.
Nou ja, ik heb er dus 3 gehaakt.....

Voor het lijfje, de oortjes en een gedeelte van het hoofdje heb ik het garen Kim van de Zeeman gebruikt. Dit garen heb ik al vaker gebruikt voor de grote schaapjes (zie hier en hier).
Het is niet makkelijk om te gebruiken, maar ik heb er ondertussen wel een handigheid in gekregen. Ik haak met een grotere haaknaald en zo vind ik de steken van de vorige rij makkelijker.
Alleen werd het lijfje van dit kleine schaapje in verhouding toch wel erg groot op deze manier. Het lijfje weer helemaal uitgehaald en toen naar eigen inzicht opnieuw gehaakt.
 
 



 
Het patroon is hier te vinden!!
Een van de schaapje heeft al een nieuw thuis gevonden, mijn kleine neefje van bijna 1 jaar was er al meteen mee aan het knuffelen!!
 
Het is een echte Hype in blogland: de Crochet Along 2014.
Ik vind het een leuk initiatief en ik vind het zo leuk om te zien hoe velen elke week showen wat ze gehaakt hebben!!
Alleen had ik voor mezelf besloten om niet mee te doen, ik wil nog zoveel haken....
Maar ik moet toegeven dat het wel heel erg kriebelt als ik die mooie haakwerkjes zie voorbijkomen op de diverse blogs....

Ik heb eens in mijn voorraad garen gekeken (zonder de grote hoeveelheid garen die ik laatst gekregen heb), en ik heb nog zóveel garen.... Daar zou ik best een leuke deken van kunnen haken....
Okee, ik ben dus ook overstag gegaan!!!
Ik doe ook mee met de Crochet Along 2014!!
En niet met 1, maar met 2 dekens...
 
 


 
De roze met grijze deken gaat er eentje worden voor over een 1-persoonsbed (waarschijnlijk heeft dochterlief dus weer geluk), de blauw met grijze wordt een babydekentje. Met deze laatste zal ik naar alle waarschijnlijkheid eerder moeten stoppen, zodat ze niet te groot wordt voor een babyledikantje.
 
 
Liefs van Renate

18 opmerkingen:

  1. So cute!! ♥ Frizzy like little clouds :-)
    Have a nice evening! Groetjes, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha, ja ik heb dat dus ook he. Heb ook al zitten denken om mee te doen en dan met een baby deken maar ik heb nog zoveel liggen wat af moet :-( Je schaapjes zijn echt geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och..wat zijn jouw skaapies leuk geworden zeg..ik geloof ook wel dat het eventjes wat werk is eer je het haken met de wol onder de knie hebt! Maar je bent iig lekker bezig...en je dekens...komt helemaal goed met je! Fijne avond en dikke kussss

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De schaapjes zijn heel lief. Je dekens worden ook pronkstukken zo te zien, ik vind de kleurencombinaties mooi.

    groetjes
    Patricia x (pats-ditjes-en-datjes.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke schaapjes! zo lief! En je dekens worden mooi in deze kleuren! leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke schaapjes! Een tip: haak eerst het 'zachte' gedeelte met gewoon katoen, maar dan alleen in de achterste lus. Daarna kun je met het wollige garen in de voorste lus haken. Werkt perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat vond ik zelf niet zo mooi. Je zag dan echt de rijen die gehaakt waren, echt zo'n spiraal. Ik heb nu de handigheid gevonden en dan lukt het ook zo wel. Toch bedankt voor de tip!!!
      Groetjes van Renate

      Verwijderen
  7. Ik ben dol op schaapjes. Deze zijn echte schatjes. Ik kan me voorstellen dat je neefje ze meteen knuffelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. schattige schaapjes heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, sind die aber ganz allerliebst.
    LG Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh these little lambs are just so sweet. My sister is a lamb fanatic and I think I have to hook up a few of these for her. Thanks again for posting a link to the pattern.
    -Birgitta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Renate,

    Ik hoop dat je dit berichtje leest....
    Ik vind het schaapje hierboven zo leuk en zou het heel graag ook maken, maar de link naar het patroontje werkt niet meer. Heb jij het patroontje nog en zou je dat willen delen?

    Alvast bedankt voor je antwoord.

    groetjes,

    Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lianne,
      Het patroontje kun je hier vinden:
      http://www.ravelry.com/patterns/library/squeezable-sheep
      Aan de rechterkant van de pagina staat "download", als je hierop drukt, kun je het patroon downloaden!!
      Succes!!
      Groetjes Renate

      Verwijderen
    2. Hi Renate,

      Is er misschien ook een Nederlandse versie beschikbaar?? Heb het geprobeerd te vertalen maar kom er niet goed uit!!

      Alvast bedankt!!

      Verwijderen
    3. Ik heb helaas geen Nederlandse versie hiervan gevonden.
      Groetjes Renate

      Verwijderen