Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

dinsdag 28 januari 2014

Voor meisjes

Er zijn zoveel leuke dingen die je kunt haken voor meisjes!!
En daar profiteert mijn kleine meid natuurlijk van!! Mama vindt het leuk om steeds weer iets nieuws uit te proberen en te haken en de jongedame vindt dat allemaal prima!! Voor haar grote broers hoeft dat allemaal niet......
Dochterlief heeft al veel gehaakte haarspeldjes, kettingen, knuffels, sjaals, mutsen, tasjes etc.
En daar is nu weer iets aan toegevoegd ........

Ik had een leuk patroontje gevonden van een gehaakt armbandje van bloemetjes.
Ik heb eens gezocht in het garen dat ik laatst heb gekregen en heb daar mooi dun garen gevonden. Ik heb gehaakt met haaknaald 2, met zo'n dunne haaknaald had ik nog nooit gehaakt! Maar het is me wel meegevallen.
Eerst heb ik 1 bloemetje gehaakt en dat vonden dochter en vriendinnetje dat bij haar aan het spelen was, wel heel mooi. Toen heb ik in een andere kleur nog een bloemetje gehaakt en heb voor beiden een haarspeldje gemaakt.
Is niet zo leuk als je aan het haken bent voor 1 kindje en het ander krijgt niets..... Vandaar voor allebei een speldje ;)



's Avonds heb ik het armbandje gehaakt van deze leuke bloemetjes.
Het patroon kun je hier vinden.




Een paar weken geleden heb ik een leuk poppetje gehaakt.
Ik heb het gehaakt met Catania en Phildar Coton 3, het poppetje is dus niet zo heel groot.
Je kunt het patroon hier vinden.
Op deze blog staan nog veel meer leuke gratis patronen!!
 
 
Momenteel ben ik hier mee bezig:
 
 
En het cadeau waar ik laatst mee bezig was (zie hier), is ook klaar.
Maar dit kan ik nog niet laten zien, ik moet nog een afspraak maken om op visite te gaan en het cadeau te geven!!
 
Liefs van Renate


8 opmerkingen:

  1. Wat lief zo'n armbandje!!
    Ik zal het m'n dochter maar niet laten zien.... ;-)

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful! All of your projects are so pretty :) Rhondda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig popje en de bloemetjes-spelden vind ik zó lief, het pareltje maakt ze helemaal af. Dank je wel voor de linkjes!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So cute, I love the little doll. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Very sweet dolly.
    Love the pretty block.

    BeantwoordenVerwijderen