Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

vrijdag 31 januari 2014

Kussen

Het wordt echt tijd om de kussens op onze bank te vervangen....
Met een 6-persoons huishouden is het af en toe nodig om eens andere kussens op de bank te leggen, ze worden vaak gebruikt en ze zien er niet meer zo heel netjes uit.
Ik heb enkele nieuwe kussenhoesjes gekocht en natuurlijk wil ik zelf ook een leuk kussenhoesje haken!!
Dit is het geworden:

 
Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken van een leuk projectje met de prachtige "Afrikaanse Bloem" en dat heb ik nu dus gevonden ;)
Het patroon van de "Granny Afrikaanse Bloem" heb ik hier gevonden!!
 
Laatst heb ik een leuk Pom-pom-randje aan een poncho gebruikt, het leek me hét ideale randje voor mijn kussen! 
Ik heb het patroon een beetje aangepast, het originele patroon kun je hier vinden.
 
 
De achterkant is van grijze stof, deze heeft mijn moeder erachter genaaid.
Met een haaknaald kan ik wel veel, maar met een naaimachine .........
Gelukkig heb ik een lieve moeder die dit voor mij wil doen!!!
 

Ik ben zelf helemaal weg van dit kussen en z'n kleuren, ik ga nog een tweede haken :)
De bank is toch groot genoeg!!

 
Liefs van Renate
 
 

22 opmerkingen:

  1. Dat zal je interieur weer een ander aanzien geven!!
    Vrolijk hoor!!
    En ja... moeders kun je voor zulke klusjes dan niet missen!! Maar meestal valt het best mee als je het zelf probeert! Zeker een kussenhoes... da's recht toe recht aan!
    Probeer het maar eens!! Je zult zien dat het meevalt!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve kleurtjes heb je er voor gebruikt. Zal vast heel mooi staan op je bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi hoor. Vrolijke pastelkleurtjes, zou de lente in aantocht zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi dit kussen.. de kleuren zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is hij mooi geworden, ik hou van die kleuren!
    Katia Capri wol?..?
    Meen wat kleuren te herkennen ;)

    Groetjes,
    Miriam
    't bezige bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Miriam,
      Ik heb Catania en Phildar coton 3 gebruikt voor het kussen.
      Groetjes van Renate

      Verwijderen
  6. Ik vind je kussen erg mooi....>african flower....nou veel plezier emt je andere maaksels, die ik altijd lewuk vind! xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve kleurtjes! Heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit zijn precies de kleuren die ik heel mooi vind. Heb je de kleurnummers nog?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het wit is Catania 106, het grijs is Catania 172, het groen is allebei Phildar Coton 3, nl. jade 58 en piscine 42.
      Groetjes van Renate

      Verwijderen
  9. mag ik vragen hoe deze granny's aan elkaar zijn gehaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de granny's met de goede kant op elkaar gelegd en toen met vasten aan elkaar gehaakt!
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  10. Wat maak je prachtige dingen! Ik ben erg geïnspireerd door je blog. Elke keer als ik op een afbeelding klik vanuit Google afbeeldingen kom ik weer op jouw blog terecht. We krijgen binnenkort een nieuwe bank en op een nieuwe bank horen nieuwe frisse kussens. Ik ga met deze starten, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Harstikke mooi!!!
    Met welke maat naakhaald heb je het gehaakt en hoeveel bolletjes heb je ervoor gebruikt.
    Gr
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita,
      Het is al 2 jaar geleden dat ik dit kussen heb gehaakt. Ik schrijf nooit op hoeveel garen ik gebruik..... Ik heb wel een soortgelijk kussen gehaakt met hetzelfde garen en hier heb ik bijna 4 bolletjes Phildar Coton 3 voor gebruikt.
      Voor dit kussen heb ik Catania en Phildar Coton 3 gebruikt. Ik haak Phildar Coton 3 en Catania met haaknaald 3.
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  12. is hier ook een nederlands patroon van??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja!! Wanneer je hierboven in het blogbericht bij "patroon van de Granny Afrikaanse bloem" daarna op "hier" drukt, kom je vanzelf bij het Nederlandse patroon!
      Groetjes Renate

      Verwijderen