Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

donderdag 21 november 2013

Ripple blanket finished!!

Er zijn van die projecten waar ik af en toe eens iets aan verder haak... Zoals de ripple-deken die ik voor mijn jongste zoon was aan het maken. Eens een keer niet in meisjeskleuren, maar in stoere jongenskleuren. En zoonlief blij dat ik ook eens iets voor hem maak!!

Maar er zijn zo veel leuke dingetjes die ik wil maken en sinds ik op Pinterest ben doe ik nog meer inspiratie op!! En dan blijft de deken weer even liggen.....

Maar nu is de ripple-deken dan eindelijk af, zou ook eens tijd worden! En jongste zoon hartstikke blij!! Ligt al lekker onder zijn deken te slapen, het weer is er nu ook naar.
Gehaakt naar het patroon van Attic 24 .
 
 
 
 
Ik wilde een leuk maar toch een eenvoudig, stoer randje voor eromheen.
 

 
 
En voor de foto: even op het bed van kleine zus ;)
 
 En voor mijn dochtertje heb ik een mutsje gehaakt.
Ze heeft een nieuwe winterjas en daar hoort natuurlijk een zelfgemaakt mutsje bij!
Ik heb het gehaakt met MyBoshi garen. En dan gaat het wel heel snel: met haaknaald 7 ben je zo klaar!!
 
 

14 opmerkingen:

  1. Wat een werk zeg!!! Maar het resultaat is schitterend. En wat zal hij het lekker warm hebben.
    Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een project, heel mooi geworden! En het mutsje is ook schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wunderschön. Ich mag auch die Farbzusammenstellung.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie deken!! Voor jongens is het best moeilijk om iets leuks te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch die deken! Wat een uurtjes zullen daarin hebben gezeten...ik vind het mutsje perfect passen bij het nieuwe jasje van je kleine meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig gedaan, is veel werk en energie, maar de resultaat mag gezien worden , super...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw! super! zo mooi geworden, de kleuren zijn ook mooi samen. Wat een werk zit erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow je deken is heel mooi geworden. Echt gaaf in die kleuren. Het mutsje is erg lief.

    Liefs,
    Larissa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Renate....ik kom via Pinterest op je leuke blog wat maak je mooie spulletjes...ik ga je volgen hier en op Pinterest...
    Misschien vind je het leuk om eens op mijn blog te kijken...ik doe van alles door elkaar hoor...

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat heb je dit leuk gemaakt!
    Bedankt voor het meedoen bij: Link je creatie op het blog van http://renskecreatief.blogspot.com

    Groetjes Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hoor, de kleuren van je deken passen heel goed bij mekaar! Veel werk gehad, hé!
    Kom gerust eens langs voor de nieuwe wekelijkse link your stuff op ikblogjijblogt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Renate,

    Ik kom net via Pinterest op je blog terecht. Weer een heleboel inspiratie erbij, bedankt!
    Ik ben ook net zo'n deken aan het haken. Hoe maak jij de rand om de deken? ik bedoel het eerste stuk, waar je zorgt dat de deken recht wordt.

    Groetjes Annemarije

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annemarije,
      Voor de eerste toer van de rand van de deken heb ik dit patroon gebruikt:
      http://attic24.typepad.com/weblog/2012/12/interlocking-ripple-ta-dah.html
      Veel succes ermee!!
      Groetjes van Renate

      Verwijderen